Saturday, January 8, 2011

JEJAKA HENSEM

Tolong ! Tolong ! Ada orang gila kejar aku ! Huh huh dengan laju nya aku berlari. Aku tak faham knapa mamat ni kejar aku. Wajahnya boleh tahan hensem. Tapi, siapa yer ? Aku tak dapat mengenalinya. Ishh apa kena nii ?!! Tiba-tiba aku ternampak sebuah rumah kat depan sana. Lalu aku berlari menuju ke arah rumah tersebut dengan harapan ada orang yang dapat membantu aku. Tolong ! Tolong ! Fuhh nasib aku baik, ada seorang lelaki tua yang tinggal kat rumah tu.


Lelaki Tua : Eh, knapa ni nak ?
Aku : Tolong saya pakcik, ada orang gila kejar saya ! (dengan nada tercungap-cungap)
Lelaki Tua : Mana dia ?? Mana ??
Aku : Sana tu haa ! (sambil menuding jari ke arah mamat tu)
Lelaki Tua : Ohh. Anak jangan takut, pakcik ada ni. (sambil memegang sebatang kayu)


Mamat tu tidak berani mengejar aku lagi. Selepas 10 minit, bayang mamat tu pun hilang. Syukur alhamdulillah.


Aku : Emm ok lah pakcik, saya beredar dulu lah yer. Trima kaseh sebab tolong saya tadi.
Lelaki Tua : Ohh tak apa. Lain kali jangan jalan sorang-sorang tau, bahaya ! 
Aku : Yelah, saya pergi dulu. Assalamualaikum.
Lelaki Tua : Waalaikumussalam. Hati-hati !


Lalu aku pun beredar dari rumah pakcik tersebut. Jalan punya jalan, aku tak sedar langkahku diekori mamat gila tadi tu. Huhu. Dengan tiba-tiba, aku ternampak bayang-bayang manusia itu menghampiriku. Aku toleh dan terkejut besar ! Rupa-rupanya mamat gila tadi tu lah ! Apa lagi, aku pecut la. Lari selaju mungkin. Kali ni nasib aku kurang baik. Aku ditangkap oleh mamat tu dan ......................................................

Aku terdengar ketukan pintu serta suara seorang wanita memanggil-manggil namaku. 'Anis, bangun ! Teman mama pergi bank.' Aiyaaaaaa itu suara mama aku la ! Rupanya aku bermimpi. Ishh tak tahu macam mana kesudahan mimpi aku tu. Lantas aku pun bangun mandi. Hahaha. 

TAMMAT





p/s : Best tak mimpi aku ? Lawak, suspen, penat pun ada. Kahkahkah. :D

2 comments:

B A Z L I said...

ngok!
agas nk ensem2 nah
eeeeeeeeeeeeeeee

A N i S said...

wahhhhh ada oram jelessss !!
wiwiwi.